2018_01_24
Danske referencer

Michael H Konditoriet - om at outsource deres bogholderi til Accountor

Michael Hjort ejer bagerforretningen/konditoriet, Michael H Konditoriet, med 50 på lønningslisten og forretninger på to lokationer.

Vi har talt med Michael om hans oplevelse med at lade Accountor og CBIT varetage alt omkring administration og økonomi.

Tidligere løsning – mapper og daglige kassekladder

Inden jeg valgte at gå over på Accountors online økonomiløsning, havde jeg en aftale med en revisor. Aftalen var, at jeg hvert kvartal afleverede bilag og mapper til revisor, som derefter tog sig af momsindberetninger mv. I forhold til kasseapparat, har jeg i flere år brugt CBITs løsning, Postool. CBIT løsningen fungerer godt, men i forhold til økonomi, har jeg været på udkig efter en udvidet løsning med hjælp til at styre det daglige bogholderi. Da CBIT nu har indgået samarbejde med Accountor, sprang jeg til med det samme.

Accountors løsning – alt er online og kassekladder konteres automatisk

Med Accountor online økonomiløsning oplevede jeg en tidsbesparelse fra dag 1, idet jeg slipper for den daglige håndtering af kassekladder. Det er en stor lettelse, at systemet er sat op, så alle kassekladder bliver konteret automatisk. Også mens jeg er på ferie.

Susanne og Pernille fra Accountors konsulentteam, har været utrolig behjælpelige med at få sat alt korrekt op i systemet i forhold til kontering, betalinger mv.

Sparer tid – det er jo også en værdi i sig selv

Som nævnt så oplevede jeg en tidsbesvarelse med det samme. Så snart Accountor Online, altså Accountors økonomisystem, var sat op, sparede jeg helt konkret 15-30 minutter hver dag på manuelt at håndtere kassekladder.

Alt er up-to-date, og jeg har fået et meget bedre overblik

Accountors team af konsulenter sørger for det hele: moms, årsafslutning, kontering af bilag, hvem der har betalt, og hvem der skal rykkes mv. Jeg får endvidere et par gange om ugen en mail fra Accountor om, hvilke regninger jeg skal godkende.

Accountor sender mig også hver måned en opgørelse over udeståender, som jeg skal tage stilling til, og de er proaktive i forhold til at kontakte mig, hvis de opdager noget, som jeg med det samme skal reagere på.

Det er en rigtig god løsning for mig, da jeg ikke er interesseret i at bruge tid på at rode rundt i bilag og tage stilling til indsendelsesfrister og nye regler. ”

Michael Hjort, ejer af Michael H Konditoriet