2014_11_11
Danske referencer

Prevas har indgået fuld outsourcing aftale med Accountor

Samarbejdet mellem Prevas og Accountor går tilbage til 2011. Opgaven begyndte som en interim opgave, men har siden udviklet sig til en komplet financiel outsourcing aftale, hvor Accountor nu varetager det hele: fra HR og løn til rapportering til børsnoteret udenlandsk moderselskab.

Vælg de kompetencer der er behov for
Prevas har en størrelse, som gør, at financiel outsourcing kan være den optimale løsning. I en mellemstor virksomhed varetages de forskellige finansielle funktioner ofte af relativt få ansatte. Og til varetagelse af nogle af funktionerne er det måske ikke nødvendigt at have en fuldtidsansat. Via aftalen med Accountor har Prevas fået fuld adgang til højt kvalificeret arbejdskraft på alle niveauer og områder, og ressourceforbruget kan løbende justeres - alt efter behov.

Fleksible ressourcer og back-up
Der er mange fordele ved en outsourcing aftale, men det vigtigste er ifølge CEO Henrik Møller fra Prevas følgende:  "efter vi er indgået i en fuld outsourcing aftale med Accountor, er vi mindre sårbare i forbindelse med sygdom osv, da Accountor med det samme stiller en anden konsulent til rådighed, således at opgaverne bliver løst på trods af eventuel sygdom og andet fravær. Det er betryggende at vide, at Accountor tager ansvar for vores økonomifunktion - hele tiden.